PR versus Advertising

PR-ul si advertising-ul de multe ori merg mana in mana si sunt doua concepte total diferite, fiecare cu scopurile si cu tintele pe care le poate atinge. In timp ce advertising-ul se focuseaza pe promovarea de servicii si produse cu scopul tinta de a incuraja cumpararea, PR-ul este specializat in comunicarea cu publicul si cu media pentru a construi increderea in brand, credibilitate etc.

Diferenta dintre PR si Advertising

O agentie de PR ajuta la cresterea vanzarilor insa in mod indirect; activitatea pe care o desfasoara o  agentie PR este focusata in mare parte pe crearea unei imagini bune a unei companii, organizatii sau a unei persoane publice. Facand asta, PR-ul ajuta la crearea unei relatii si a increderii publicului tinta care, cel mai probabil, va cumpara de la o companie cu o imagine publica foarte buna, decat de la o firma de care nu au auzit niciodata sau de care au auzit de rau.

Efectul asupra publicului

Publicul reactioneaza foarte diferit la o reclama fata de un articol din ziar sau de un raport TV. Oamenii stiu foarte bine in momentul in care vad o reclama si informatia poate fi privita cu un anumit scepticism; ii stiu ca reclamele au scopul de a-i convinge sa cumpere un anume produs sau serviciu. Insa,  in momentul in care citesc despre un nou produs sau serviciu, vor capata incredere, caci articolul carereiese dupa un comunicat de presa nu ii va incuraja direct sa cumpere un anume produs sau serviciu, ci doar va creea o imagine buna pentru acesta si pentru firma.

Costuri

Nimic nu este ieftin, nici o campanie de PR, nici o campanie publicitara. Costurile depind in mare parte de persoanele pe care le angajezi insa in general, PR-ul costa mult mai putin decat advertising-ul. Este adevarat de asemenea ca PR-ul are mai putin control asupra promovarii (de exemplu asupra numarului de articole care reies dupa difuzarea unui comunicat de presa),  in comparatie cu reclamele platite care vor fi afisate conform planului initial. Totusi, avand in vedere faptul ca instrumentele de PR au un impact mare asupra audientei vizate, nu este nevoie de repetare pentru a atrage atentia publicului, asa cum este cazul reclamelor. In plus, un articol sau reportaj ce apare la televizor cu scop pur informativ, va convinge mai mult publicul tinta. Ca urmare, campaniile de PR sunt de foarte multe ori combinate cu cele de publicitate, in cadrul unor strategii integrate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *